شنبه ٢٧ آبان ١٣٩٦ - 
Fmenu Not Found
1 2 3 4 5
 
منو اصلی
 
صفحه اصلي > خدمات مرجع مجازی 
 
 

از ما بپرس و جواب خود را از طریق ایمیل دریافت نمایید

 

مرجع مجازی /الکترونیکی/دیجیتالی

اصطلاح های« مرجع مجازی»، « مرجع دیجیتالی»، « مرجع الکترونیکی»، « مرجع زنده»،« مرجع آنی»، « بپرس از...» و یا « خدمات اطلاع رسانی اینترنتی»  که به جای یکدیگر مورد استفاده قرار میگیرند برای توصیف خدمات مرجعی به کار می روند که فناوری رایانه ای را به شیوه های مختلف بکار میبرند.

تعریف مرجع مجازی

«خدمات مرجع مجازی یا دیجیتالی، خدمات پرسش و پاسخ بر پایه اینترنت است که کاربران را با متخصصان اطلاع رسانی یا متخصصان موضوعی مرتبط می کند. خدمات مرجع مجازی از اینترنت برای ارتباط مردم با افرادی که میتوانند پاسخ سوالات را ارائه نمایند و حمایت از گسترش این مهارت ها استفاده می کند.»

مرجع مجازی) نوعی از خدمات مرجع است، که بنیانی الکترونیکی دارد و اغلب دریک موقعیت زمانی واقعی یعنی زمانی که مشتری از رایانه یا سایر تکنولوژی‌های اینترنت جهت برقراری ارتباط با کارمند مرجع استفاده می‌کند، بدون این‌که به‌طور فیزیکی در کتابخانه حضور یابد کانال‌های ارتباطی مورد استفاده در مرجع مجازی شامل گفتگو ارتباط صدایی و پست الکترونیکی می‌باشد.

به طور کلی دو دلیل عمده باعث ظهور خدمات مرجع دیجیتالی در عصر حاضر شده است :

  • تغییر شیوه یادگیری در محیط غیر همزمان
  • ظهور نظام های خدماتی و فناوری های وب مبنا

 

ازتاریخ01/01/ 1394 کتابخانه دانشکده پزشکی شرایطی را فراهم  می آورد که مراجعین بدون حضور فیزیکی در محل کتابخانه سوالات خود را مطرح و جواب آنرا در حد امکانات کتابخانه و نیز نشریات الکترونیکی  اشتراک دانشگاه دریافت نمایند.

پیوندهای مهم
پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پایگاه اطلاع رسانی دولت

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
 
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی
شهید بهشــتی
آدرس : تهران - بزرگراه شهید چمران خیابان یــمن - خیابان شهید اعــرابی جنب بیمارستان آیت الله طالقانی

تلفن : 23871 - 021
پست الکترونیک : info@sbmu.ac.ir
© تمامی حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی می باشد.